DE foodblog van Nederland

Gezond aardbeien-yoghurt ijs

gezond aardbeien ijs Met dit gezonde aardbeien-yoghurt ijs maak je iedereen blij. Je hebt maar 2 ingrediënten nodig en binnen een paar minuten heb je gezond « ijs », zonder ijs machine.Je kunt het gelijk eten of invriezen voor later. Zo heb je altijd een gezonde zoete snack in huis.

Ingrediënten:
– Bevroren aardbeien
– Yoghurt (magere)

Bereiding:

1 – Laat de bevroren aardbeien licht ontdooien. Je moet ze een beetje in kunnen drukken met je vingers.

Bevroren aardbeien

Bevroren aardbeien

2 – Mix ze even in een blender tot ze fijn gehakt zijn. Gaat dit nog niet goed? Laat de aardbeien dan nog een paar minuten op kamer temperatuur staan.

3 – Voeg voor 400 gram aardbeien 200 gram yoghurt toe (250 gram yoghurt voor 500 gram aardbeien etc.). Laat de mixer draaien tot dit alles goed door elkaar is gemengd. Je kunt yoghurt toevoegen om een dunnere textuur te krijgen, dit hangt van je smaak af. Je begint met een kleine hoeveelheid om er zeker van te zijn dat je « ijs » niet te dun wordt.

Gezond aardbeien ijs

Gezond aardbeien ijs

4 – Je kunt het « ijs » nu gelijk uit een kom met een lepel eten maar je kunt er ook ijsjes van maken zoals op de foto. Na een paar uur in de vriezer heb je een super gezonde maar lekkere zoete snack!

Zelf gemaakte ijsjes

Zelf gemaakte ijsjes

Smakelijk, je aardbeien ijs is klaar!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Nieuwsbrief