DE foodblog van Nederland

Spinazie pasta

Spinazie pasta

Een overheerlijke spinazie pasta met rode ui, pijnboompitten, knoflook en kaas, zonder vlees. Dit recept is zeer geschikt voor bijvoorbeeld zwangere vrouwen. Natuurlijk is vis en vlees eten zeer goed voor zwangere vrouwen, maar af en toe een vegetarische maaltijd kan zeker geen kwaad. In dit gerecht zitten genoeg eiwitten, vitamine B12, vitamine B6 en calcium.

Spinazie is zelfs extra goed voor zwangere vrouwen, er zit onder andere foliumzuur in en dit helpt geboorteafwijkingen te voorkomen. Ook zit er veel ijzer in spinazie, dit stimuleert de bloedaanmaak in je lichaam en is weer erg goed voor de baarmoeder, placenta en baby. Spinazie bevat ook veel vitamine A, C en calcium. Calcium is nodig voor een goede aanmaak van botten en tanden.

Ingredi├źnten:
– Gevulde Ravioli met kaas (verse pasta)
– Spinazie (vers)
– 2 rode uien
– 2 teentjes knoflook
– Mozarella (gepasteuriseerd)
– Pijnboompitjes
– Parmezaanse kaas
– Boter
– Zout en peper

Bereidingswijze:
Allereerst maak je de ravioli klaar volgens de gebruiksaanwijzingen op de verpakking, even laten koken. Ondertussen was je de spinaziebladeren, zodat er geen zand meer tussen zit. Snijd de rode uien in dunne ringen. Eerst door midden snijden en dan dunne ringen snijden. Snijd ook alvast de knoflook fijne stukjes en de mozarella in blokjes.
Verwarm een koekenpan met boter of olie en voeg de rode ui toe, voeg na 3 tot 4 minuten de knoflook toe en bak deze ook even mee. Voeg af en toe een hand vol spinazie toe en bak deze mee, dit doe je totdat je genoeg spinazie hebt toegevoegd. Hierna de blokjes mozarella toevoegen aan het geheel en even laten mee laten smelten.
Rooster in een apart pannetjes de pijnboompitjes even tot dat ze een mooie bruine gloed krijgen. Let op, dit kan zeer hard gaan.
Voeg op het laatst, indien de spinazie klaar is, de ravioli toe. Bak het geheel nog even een minuut of 2 en het is klaar. Het gerecht is helemaal af met een beetje geraspte Parmezaanse kaas erover en natuurlijk de pijnboompitjes. Op smaak brengen met zout en peper.

Variatie: natuurlijk kun je dit gerecht ook gewoon met vlees of vis eten. Ook goed te combineren met kip of spekjes. Extra toevoeging zoals kleine cherry tomaatjes is ook heerlijk.

Eet smakelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Nieuwsbrief