DE foodblog van Nederland

Zelf een gezonde eiwitshake maken

eiwitshake Eiwitshakes, proteïnerepen en andere eiwitrijke producten zijn niet meer weg te denken uit het leven van een fanatieke sporter. Iedereen die sporten serieus neemt weet hoe belangrijk voeding is voor het lichaam en dan met name de eiwitten. Het menselijk lichaam heeft de eiwitten hard nodig voor het herstel van de spieren. Een eiwitrijk product zoals een eiwitshake helpt bij dit herstel.

Eiwitrijke producten zijn het populairste supplementen ter wereld. Ze zijn als supplementen te koop in verschillende vormen, kleuren en smaken maar je kunt ook gewoon zelf een gezonde eiwitshake maken. Er is zelfs niet eens veel voor nodig.

Ingrediënten

  • 200 gram magere kwark
  • 200 ml halvolle melk
  • 1 banaan

Gezond eiwitshake recept

Snij de banaan in stukken en voeg alle ingrediënten toe aan een shakebeker of blender. Schudt de beker tot alles gemengd is of zet de blender aan. Meer handelingen zijn niet nodig. De shake bevat 302 calorieën waarvan 35 gram eiwitten, 36 gram koolhydraten en slechts 1,4 gram vet.

Voedingswaarden eiwitshake

Voedingswaarden eiwitshake

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Nieuwsbrief