DE foodblog van Nederland

Fruit smoothie banaan

Geen tijd voor een goed ontbijt of heb je er gewoon niet zo’n zin in? Probeer dan eens een lekkere fruit smoothie. Je kunt deze eventueel de avond van te voren klaar maken en in de koelkast bewaren, zo kun je toch je dag gezond beginnen ondanks dat je weinig tijd hebt.

Wat zijn de voordelen van deze smoothie?

  • Binnen een paar minuten klaar
  • Te bewaren in de koelkast
  • Gezond
  • Makkelijk naar smaak aan te passen
  • Lekker voor kinderen
  • Een snel maar compleet ontbijt

Wat heb je nodig voor 0,5L smoothie?

  • 2 bananen (of ander fruit, zie « variaties »)
  • 2 à 3 eetlepels Brinta
  • Melk

 

Smoothie met aardbeien en melk

Smoothie met aardbeien en melk

 

Hoe ga je te werk?

1 – Neem een grote beker (een maatbeker bijvoorbeeld) van een halve liter waar je staafmixer in past. Snijd de bananen in plakjes, voeg de brinta toe en vul aan met melk (tot ongeveer 2 cm onder de rand).

2 – Mix nu alles goed door elkaar met de staafmixer.

3 – Je kunt nu je smoothie 2 dagen in een afsluitbare beker bewaren in de koelkast.

Je kunt natuurlijk ook de ingrediënten in een andere keukenmachine doen indien je die hebt.

Nou dat is makkelijk hè?

Aardbei en bananen smoothie

Aardbei en bananen smoothie

 

Variaties:

In plaats van banaan kun je ook peren, aardbeien, meloen of ander fruit gebruiken. Wanneer je niet zeker bent van de hoeveelheden kun je het beste je beker minder vullen (voor zo’n 2/3) om na het mixen en proeven nog wat melk of fruit toe te kunnen voegen.

De Brinta kun je vervangen door amandel of kokos poeder, ook deze zijn erg gezond.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Nieuwsbrief